2016! - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van marten inger - WaarBenJij.nu 2016! - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van marten inger - WaarBenJij.nu

2016!

Blijf op de hoogte en volg marten

02 Januari 2016 | Oeganda, Kampala

We hebben het weer gehaald, het nieuwe jaar. En voor iedereen dus ook de beste wensen, bij deze, namens ons alle vijf. En dit nieuwe jaar, wat zal het ons brengen? Terug naar Nederland, zoals het nog steeds in de plannen staat. En dan? Tja, ons oude leven weer oppakken, zonder weekendjes naar een park met olifanten en zebra’s, zonder school met kleine klassen en 2 juffen en zonder altijd buiten spelen, zonder, zonder, zonder… Maar natuurlijk ook met, met, met…

Ho. Stop. Zover is het nog niet. Er gebeurt nog van alles deze tijd, waar we ons eerst op moeten en kunnen richten. Mijn verjaardag vandaag! Toneelstuk Venus Beach. Werk afmaken (of tenminste zoveel mogelijk). Verkiezingen in februari. Nog twee terms op school met alle activiteiten die daarmee te maken hebben. Trip naar Istanbul. Bezoek uit Nederland. Weekendjes weg. Zwemmen. Restaurants. Dus, nog niet te hard vooruitkijken, dat hebben we ons voorgenomen!

En terugkijken dan? Dat mag wel even. Want ik zie dat het al weer even geleden is dat we iets schreven.
Kerst was voor ons in Mombasa, Kenya, waar we met vrienden een huis huurden, bij het strand, met zwembad en kok en een prachtige tuin. Heerlijk om een week te zijn, elke dag naar het strand, lekker vis en kreeft eten, spelletjes spelen en lezen. De reis was wel pittig want we hadden bedacht om te rijden. Met twee auto’s, 2 dagen heen en 3 dagen terug. Dat lijkt lang en dat is het ook, maar het was ook leuk. Ondanks lang wachten bij de grens op de heenweg, zoeken naar hotels onderweg, een lekke band (en stom genoeg was de reservedband ook lek en dat betekende dat onze vrienden het wiel meenamen naar de dichtstbijzijnde garage, ongeveer 1 uurrijden, laten plakken, terug met een brommer, wiel er onder, 5 minuten rijden, nog steeds lek dus terug met de brommer, weer wachten, plakken en toen wel goed, dus tja, dat kost wel zo’n vijf uur bij elkaar), veel vrachtwagens, veel politie (vaak aangehouden maar altijd was alles in orde dus ze konden ons niets maken) en wachten op de ferry in Mombasa (stonden we er eindelijk op, was net die ferry van ons kapot, zodat we de andere twee wel heen en weer zagen varen maar wij geen steek opschoten... gelukkig kwam er vrij snel een mechanic dus dat werd verholpen, maar pech is het wel!) toch kunnen genieten van de uitzichten, wilde dieren langs de weg, theeplantages, bergen en dalen en gelligheid in de auto.

De periode voor de kerst was druk, zowel op het werk als op school als daarbuiten. De panto Unfrozen was een succes, en Paris, Leto en Juno kunnen stukjes tekst nog steeds opzeggen. Fijn wel dat het weer gedaan is, mogelijk onze laatste panto ooit... Sinterklaas kwam ook langs in Kampala. En school ging gewoon door, met mooioe rapporten voor alledrie. Inger had een paar opdrachten, sommige leuker dan andere, die hopelijk ook dit jaar nog verder kunnen gaan. En daarbij hadden we ook nog eens een reeks bezoekers. Eerst Mirjam, toen Karen, toen Pim en Dimitris en toen Vio. Tjonge, veel gezelligheid en ook weer leuk om te merken dat die contacten gewoon goed blijven ondanks de afstand!

Zo, Inger plakt wat foto’s bij dit bericht. Dag!

• 02 Januari 2016 - 13:08

Sytske:

Heel leuk om een update te lezen en prachtige foto's! Liefs

• 02 Januari 2016 - 14:03

Winy:

leuk te horen!
    pittige trip.
    en gefeliciteerd met je verjaardag!
    vast een gelukkig 2016!!
    liefs

• 02 Januari 2016 - 14:25

Marjo:

Heb nog een mooie tijd samen, deze eerste helft van 2016. En gefeliciteerd Marten, ik ben daar niet sterk in qua bijhouden, sorry!
    Jullie gaan nog veel missen straks, maar daar staan ook weer veel andere ervaringen. tegenover! Ik hoop voor jullie dat de keuze weer in Rotterdam te gaan wonen de goed zal blijken te zijn. Ik kom er graag, maar dan wel in een ander deel van de stad!
    Liefs van ons beiden, Marjo en Gerard

• 02 Januari 2016 - 16:44

Hester :

Van harte gefeliciteerd Marten met je verjaardag en een heel fijn jaar wens ik je samen met je gezin!
    Leuk om weer een verslag te lezen en wat een prachtige foto's! Mooie kleuren en wat zijn jullie kinderen al weer groot zeg.

Volg al een jaar een vierjarige opleiding beeldende kunst bij de SKVR en heb het prima naar mijn zin!

Liefs, Hester

• 04 Januari 2016 - 10:19

Karen:

O, wat ziet die Indische oceaan er toch heerlijk uit! En wat een fijne villa en lekker Kerstdiner (?!). Eigenlijk ziet dat er best spannend uit, wat is dat voor beest! Wel veel pech onderweg zeg!
    Wij vinden het in ieder geval heel leuk dat jullie terug komen, helpt dat?
    Oja, en Marten nog gefeliciteerd!!!

• 04 Januari 2016 - 17:15

Anneke Besemer:

Lieve mensen, wat een prachtige foto's en een mooi verhaal weer!

De beste wensen voor jullie, gefeliciteerd en maak er wat moois van met elkaar.
    liefs Anneke

• 04 Januari 2016 - 18:15

Emmy Zevenhoven:

Hallo allemaal ...ook van hier de beste wensen voor 2016...
    Het gaat bij jullie zo te zien en te horen goed maar ook druk..
    Hier gaat het ook goed hoor a/s zondag gaan we met zijn allen bij jullie tante Margriet en ome Jaap Nieuwjaar wensen en lekker eten, gezellig met elkaar hoor.....
    Nu gaan jullie aftellen zeker.....tot ziens dan maar ...
    Groetjes...Jan en Emmy....